G-7VYL7J9JJM

شیوه انتخاب رگلاتورهای صنعتی

شیوه انتخاب رگلاتورهای صنعتی

 

چگونه یک رگولاتور برای رفع نیازهای سیستم سیال خود انتخاب کنید

تنظیم کننده های فشار نقش مهمی در بسیاری از سیالات صنعتی و سیستم های ابزار دقیق ایفا می کنند و به حفظ یا کنترل فشار و جریان مورد نظر در پاسخ به تغییرات سیستم کمک می کنند.در این مقاله شیوه انتخاب رگلاتورهای صنعتی از وولکانو با ما همراه باشید تا با آشنایی بیشتر به سراغ رگلاتورهای صنعتی برویم ، همچنین برای خرید رگلاتورهای صنعتی از وولکانو میتوانید با متخصصین ما تماس بگیرید،  مهم است که تنظیم کننده مناسب را انتخاب کنید تا سیستم به طور ایمن و همانطور که در نظر گرفته شده است کار کند – انتخاب اشتباه می تواند منجر به ناکارآمدی، عملکرد ضعیف، عیب یابی مکرر و خطرات احتمالی ایمنی شود.

دانستن نحوه انتخاب رگولاتور مناسب مستلزم درک انواع مختلف رگولاتورها، نحوه عملکرد آنها و نحوه استفاده از آنها برای رفع نیازهای سیستم شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنظیم کننده های فشار، عملکرد آنها و نحوه تعیین بهترین گزینه برای نیازهای سیستم خود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

تنظیم کننده فشار چیست؟

در ابتدایی ترین حالت، تنظیم کننده فشار یک دستگاه مکانیکی است که برای کنترل فشار بالادست یا پایین دست در پاسخ به تغییرات در سیستم طراحی شده است. این تغییرات ممکن است شامل نوسانات در جریان، فشار، دما یا سایر عواملی باشد که ممکن است در طول عملکرد منظم سیستم رخ دهد. وظیفه رگولاتور حفظ فشار سیستم مورد نظر شما است. نکته مهم این است که رگولاتورها با شیرها متفاوت هستند که نرخ جریان سیستم را کنترل می کنند و خود تنظیم نمی شوند. رگولاتورها فشار را کنترل می کنند، نه جریان، و خود تنظیم می شوند.

 

انواع رگولاتور

دو نوع اصلی رگولاتور وجود دارد: تنظیم کننده های کاهش فشار و تنظیم کننده های فشار برگشتی.

رگولاتورهای کاهنده فشار با سنجش فشار خروجی و کنترل فشار پایین دست خود، فشار به فرآیند را کنترل می کنند.
تنظیم کننده های فشار برگشتی با سنجش فشار ورودی و کنترل فشار از بالادست، فشار حاصل از فرآیند را کنترل می کنند
انتخاب ایده آل تنظیم کننده شما به نیازهای فرآیند شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر قبل از اینکه رسانه سیستم به فرآیند اصلی برسد، نیاز به کاهش فشار از یک منبع فشار بالا دارید، یک تنظیم کننده کاهش فشار این کار را انجام خواهد داد. در مقابل، تنظیم‌کننده‌های فشار برگشتی می‌توانند با آزاد کردن فشار اضافی، در صورتی که شرایط سیستم باعث شود سطوح بالاتر از حد مطلوب شود، به کنترل و حفظ فشار بالادست کمک کنند. اگر در زمینه مناسب استفاده شود، هر نوع می تواند به شما در حفظ فشارهای مورد نظر در سراسر سیستم کمک کند.

 

یک تنظیم کننده چگونه کار می کند

تنظیم کننده های فشار شامل سه جزء مهم هستند که به آنها در تنظیم فشار کمک می کند:
یک عنصر کنترل، از جمله یک صندلی و پاپت. نشیمنگاه به کنترل فشار کمک می کند و از نشت مایع به طرف مقابل رگولاتور در هنگام بسته شدن جریان جلوگیری می کند. همراه با صندلی، پاپت فرآیند آب بندی را در حالی که یک سیستم در جریان است تکمیل می کند.

یک عنصر حسگر، معمولاً یک دیافراگم یا پیستون. عنصر حسگر به پاپت اجازه می دهد تا در صندلی بالا و پایین بیاید و فشار ورودی یا خروجی را کنترل کند.

یک عنصر بارگیری رگولاتورها بسته به کاربرد ممکن است دارای فنر یا گنبدی باشند. عنصر بارگذاری نیروی متعادل کننده و رو به پایین را در بالای دیافراگم اعمال می کند.

این عناصر با هم کار می کنند تا کنترل فشار مورد نظر را ایجاد کنند. پیستون یا دیافراگم فشار بالادست (ورودی) و فشار پایین دست (خروجی) را حس می کند. سپس عنصر حسگر سعی می کند تعادلی را با نیروی تنظیم شده از عنصر بارگیری پیدا کند که توسط کاربر از طریق یک دسته یا مکانیزم چرخشی دیگر تنظیم می شود. عنصر حسگر به پاپت این امکان را می دهد که از روی صندلی باز یا بسته شود. این عناصر برای حفظ تعادل و رسیدن به فشار تنظیم شده با هم کار می کنند. اگر یکی تغییر کند، نیروی دیگری نیز باید تغییر کند تا تعادل را بازگرداند.

در رگولاتورهای کاهنده فشار، چهار نیروی مختلف باید متعادل شوند، همانطور که در شکل ۱ نشان داده شده است. این نیروها شامل نیروی بارگذاری (F1)، نیروی فنر ورودی (F2)، نیروی فشار خروجی (F3) و نیروی فشار ورودی (F4) است. کل نیروی بارگذاری باید با ترکیب نیروی فنر ورودی، نیروی فشار خروجی و نیروی فشار ورودی برابر باشد.

تنظیم کننده های فشار برگشتی به طور مشابه عمل می کنند. آنها باید نیروی فنر (F1)، نیروی فشار ورودی (F2) و نیروی فشار خروجی (F3) را متعادل کنند، همانطور که در شکل ۲ نشان داده شده است. در اینجا، نیروی فنر باید با نیروی ترکیبی نیروی فشار ورودی و نیروی فشار خروجی برابر باشد. 

با درک نحوه عملکرد رگولاتورها، می توانید بهتر ارزیابی کنید که چگونه ویژگی های مختلف تنظیم کننده را با نیازهای سیستم خود مطابقت دهید. برخی از مهمترین ویژگی هایی که باید در نظر گرفته شود شامل موارد زیر است:

جریان سیستم

نصب یک رگولاتور با اندازه مناسب کلید حفظ فشار مطلوب است. اندازه صحیح به طور کلی با سرعت جریان در سیستم شما تعیین می شود – تنظیم کننده های بزرگتر می توانند جریان های بالاتر را در حالی که به طور موثر فشار را کنترل می کنند، کنترل کنند، در حالی که تنظیم کننده های کوچکتر برای سرعت های جریان کمتر موثر هستند. اندازه اجزای تنظیم کننده نیز مهم است. برای مثال، کنترل کاربردهای کم فشار با دیافراگم یا پیستون بزرگتر مؤثرتر است. همه اجزا باید بر اساس نیازهای سیستم شما اندازه مناسبی داشته باشند.

فشار سیستم

از آنجایی که وظیفه اصلی تنظیم کننده شما مدیریت فشار سیستم است، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما به طور مناسب برای حداکثر، حداقل و فشار سیستم عامل رتبه بندی شده است. محدوده کنترل فشار معمولاً در مشخصات محصول رگلاتور با توجه به اهمیت آنها برای انتخاب مناسب تنظیم کننده مشخص می شود.

دمای سیستم

فرآیندهای صنعتی می توانند در دما متفاوت باشند، و شما باید مطمئن باشید که انتخاب تنظیم کننده شما می تواند در برابر شرایط معمول عملیاتی مورد انتظار مقاومت کند. عوامل محیطی و همچنین دمای سیال و عواملی مانند اثر Joule-Thomson که باعث سرد شدن سریع در اثر افت فشار می شود مورد توجه است.

حساسیت فرآیند

حساسیت فرآیند شما در تعیین بهترین حالت کنترل برای انتخاب در تنظیم کننده ها نقش دارد. همانطور که اشاره شد، اکثر رگولاتورها یا فنری هستند یا گنبدی. تنظیم کننده های فنری توسط یک اپراتور که یک دستگیره خارجی را می چرخاند، کنترل می شود، که نیروی فنر روی عنصر حسگر را کنترل می کند. در مقابل، تنظیم کننده های گنبدی، از فشار سیال از داخل سیستم برای تامین فشار تنظیم شده روی عنصر حسگر استفاده می کنند. در حالی که تنظیم‌کننده‌های فنری رایج‌تر هستند و معمولاً برای اپراتورها آشنا هستند، تنظیم‌کننده‌های گنبدی می‌توانند به بهبود دقت در برنامه‌هایی که به آن نیاز دارند کمک کنند و ممکن است برای برنامه‌های خودکار مفید باشند.

رسانه سیستم

سازگاری مواد بین تمام عناصر تنظیم کننده و رسانه سیستم شما برای طول عمر قطعات و جلوگیری از خرابی مهم است. در حالی که برخی از خرابی های طبیعی اجزای لاستیکی و الاستومری انتظار می رود، برخی از رسانه های سیستم ممکن است در تسریع زوال و خرابی زودرس تنظیم کننده نقش داشته باشند. در دوره های آموزشی علم مواد ما می توانید در مورد سازگاری شیمیایی مهر و موم الاستومری و سایر اجزای تنظیم کننده اطلاعات بیشتری کسب کنید.

با دانش کاری عمیق تر از انواع تنظیم کننده های فشار موجود و نحوه عملکرد آنها، برای انتخاب مناسب مجهزتر خواهید شد. تامین کننده تنظیم کننده شما باید بتواند اطلاعات اندازه، فشار و جریان مورد نیاز، محدوده دما و حالت صحیح کنترل را برای نیازهای سیستم شما در اختیار شما قرار دهد. می توانید فرآیند انتخاب را با مقایسه رگلاتورهای مختلف در کاربردهای مختلف با ژنراتور منحنی جریان رگولاتور ما شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک + 7 =

G-7VYL7J9JJM