دستگاه برش سرد لوله

دستگاه برش سرد لوله

در این مقاله از وولکانو درباره دستگاه برش سرد لوله ما تمامی مزایا و معایب این دستگاه ها را بررسی کرده ایم و در این مقاله با شما به اشتراک گذاشته ایم ، در نظر داشته باشید اگر بعد از خواندن مقاله سوالی ذهن شما را درگیر کرده است میتوانید با پشتیبانی وولکانو تماس بگیرید و بصورت رایگان مشاوره دریافت کنید . دستگاه های برش سرد cold cutter machines برای برش قطری لوله و دو تکه کردن یک لوله مورد استفاده قرار می گیرند. در فن آوری برش سرد دستگاه که شکل و فرمی حلقوی دارد روی قطر خارجی لوله نصب می شود و تنظیمات لازم برای تراز کردن آن انجام می شود تا برش به صورت دقیق انجام کیرد. سپس عملیات برش لوله به روش تراش صورت می گیرد. دستگاه برش سرد لوله عملکردی تقریبا مشابه با فلنج فیسر دارد، یعنی دارای یک پایه تیغچه است که تیغچه روی آن نصب می شود و حین کار دستگاه برش سرد تیغچه مذکور ضمن حرکت دورانی گرداگرد لوله فرایند برش لوله را به آرامی انجام می دهد. در این فرایند به ازای هر دور دوران تیغچه مذکور بر میزان پیشروی آن افزوده می شود تا در گردش های بعدی عمق بیشتری از لوله را ببرد. پس از اتمام فرایند طبیعتاً بخش بریده شده از لوله جدا می شود و می تونا اقدامات اصلاحی مورد نظر را روی آن ها انجام داد.

همچنین برای خرید دستگاه برش لوله از وولکانو میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید .

دستگاه برش سرد لوله  چیست؟

دستگاه برش سرد که در عمل، یک واحد قدرت برش با لوازم جانبی است که برای برش پرتابل انواع لوله های فلزی و پلاستیکی به کار می رود. این دستگاه که با عنوان کلد کاتر نیز شناخته می شود، مناسب پروژه و خدمات در محل با مشخصات فنی و قابلیت بالا، مورد تایید صنایع صاحب نام و قابل رقابت با محصولات اروپایی می باشد. دقت بالا و زمان عملکرد سریع این دستگاه بی نظیر، موجب توانایی خارق العاده این دستگاه قدرتمند برای برش لوله با انواع جنس های مختلف شود.
دستگاه برش سرد ، قابلیت برش لوله هایی با جنس های مختلف نظیر لوله بدون درز ،با درز ، اسپیرال و … را دارد. این برش را براساس استاندارد AP1 و گرید های psl2, psl1 در صنعت نفت و گاز را به راحتی و بصورت دورانی انجام می دهد. بنابراین می توانید به سادگی زاویه برش را جهت جوش آماده نمایید. این برش شامل برش و پخ همزمان است.
مشخصات فنی دستگاه برش سرد لوله
در بررسی فنی دستگاه برش سرد لوله و مشخصات این دستگاه کاتر سرد، باید بگوییم این مجموعه دارای سیستم محرک بادی و هیدرولیکی و با سفارش به صورت برقی نیز ساخته می شود:
مزایای سیستم برش سرد:
مزایای فوق العاده سیستم برش سرد ، موجب جلب رضایت خریداران این دستگاه قدرتمند شده است. از مزیت های این سیستم لوله بُر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دقت بالا در برش لوله
زمان کوتاه برش
تنوع در سایز
تنوع در زاویه مورد نظر جهت جوش
امکان استفاده در فضای کم و تعمیرات
استحکام بالا
کیفیت بالا
قیمت مناسب و بسیار مقرون به صرفه

طرز استفاده از دستگاه برش سرد لوله :

استفاده از دستگاه لوله بر سرد به این صورت است که با تیغچه هایی که دارد به صورت دورانی بر روی لوله قرار می گیرند و شروع به برش زدن می کنند با هر دوران تیغعچه به عمق بیشتری فرو میرود تا جایی که لوله را دو تکه کند. دستگاه برش سرد لوله به صورت قطری لوله ها را می برد این دستگاه ها دارای حرارت و گرم شدن نیستند تنها حرارت آنها مربوط به گرم شدن تیغچه در هنگام برشکاری می باشد. که دارای مخزن های آب و صابون است و در هنگام برشکاری بر روی ناحیه برش می ریزند و حرارت ایجاد شده را در قسمت برش خورده د فع می کنند .

امروزه برشکاری سرد را می توان به وسیله ابزارهای لیزر ، پلاسما ، واتر جت و یا فرز انجام داد و سرعت و دقت و بازدهی را بالا برد از دستگاه برش سرد علاوه بر برشکاری لوله برای پخ زنی خطوط لوله استفاده می شود و مناسب لوله های از قطر کوچک تا بزرگ هستند و حتی برای بریدن لوله هایی با ضخامت دیواره بالا استفاده می شود . این دستگاه دارای محرک هایی به صورت بادی ، هیدرولیک و یا گاهی به صورت برقی است و به علت بهره وری بالایی که دارند می تواند جایگزین لوله برهای گرم شوند و احتمال خطر و احتراق آتش را از بین ببرند.

از مزایای استفاده از لوله بر سرد می توان به :

دقت بالا
زمان کوتاه برش
کیفیت و استحکام بالا
تنوع در سایز و زاویه مورد نظر جهت جوش
پرتی کم
عدم تولید گازهای سمی و آلاینده
حفظ خواص فلز اشاره کرد

کاربرد دستگاه برش سرد :

دستگاه برش سرد در

صنایع نفت و گاز
کارخانه های مواد شیمیایی
نیروگاه های هسته ای
کشتی سازی و تعمیر

بیشترین استفاده را دارد و به دلیل اینکه می تواند در فضای محدود کارایی داشته باشد و همچنین ایمنی در کار را بالا ببرد که یک امر بسیار حیاتی است دستگاه ایده الی به حساب می آید .

انواع مختلف برش سرد لوله :

برش اره نواری
برش اره دیسکی
برش اره لنگ
برش اره دستی
برش به وسیله واتر جت
در هر کدام از این روش ها با معایب و مزایایی روبه رو می شویم که بسته به کارایی که دارند می توان از آنها استفاده نمود.

همچنین برای خرید دستگاه برش لوله از وولکانو میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید .

نتیجه گیری

ما در تیم وولکانو در این مقاله درباره دستگاه برش سرد لوله اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم ، به طور کلی می توان نتیجه گرفت که دستگاه برش سرد برای عملیاتی به صورت منظم و پیوسته طراحی شده است که بدون وقفه انجام می گیرد ، پس بهتر است قب ل از برش برنامه ریزی دقیقی برای تنظیمات آن به درستی گرفته شود تا از آسیب های احتمالی کاسته شود ، همچنین نصب این دستگاه در محل برش بسیار سریع و ساده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 6 = بیست چهار